Mimo iż dancehall

swoje korzenie posiada głównie muzyce reggae, wyraźnie słychać wpływy innych gatunków muzycznych, takich jak hip hop, R&B, jazz, rock and roll. (więcej)

Dj Qbert jest jednym

najbardziej cenionych Dee Jayów w Stanach Zjednoczonych. Ogromne doświadczenie i świetna technika, zaowocowały sukcesem. (więcej)

W drugiej połowie lat 90tych

pojawiły się na rynku kasety cyfrowe. Nie zdobyły jednak one popularności i szybko wyparte zostały przez płyty CD. (więcej)

Po sukcesie Guitar Hero

stworzenie podobnej gry, ale trafiającej w gusta miłośników muzyki elektronicznej, było tylko kwestią czasu. Zasady gry są bardzo podobne, oczywiście repertuar i style muzyczne, zdecydowanie odbiegają od gitarowych klimatów. Znajdziemy tutaj największe przeboje pop, dance, techno i innych stylów muzyki elektronicznej (więcej)

Tagi

  • Instrumnety
  • Instrumenty elektroniczne
  • Muzyka
  • Muzyka elektroniczna
  • Muzyczny
  • Syntezator
  • Cyfrowy
  • Analogowy

Elektroniczne instrumentny muzyczne

Elektronicznymi instrumentami muzycznymi nazwać możemy te modele, w których dźwięk powstaje w drodze syntezy, docierając do odbiorcy przez przetwornik elektroakustyczny. Dla grupy tych instrumentów sposób ich kontroli nie ma znaczenia.

Pierwszym elektronicznym instrumentem powstałym w roku 1924 był sphaerophon. Jego następcą po upływie trzech lat okazał się dynafon, kolejnie etereofon, trautonium i jego trzy odmiany - mixture, radio i koncertowy. W roku 1928 powstały fale Martenota, kolejnie Novachord, Solovox, Melochord, szumofon,ARP Odyssey, aż w końcu Polymoog w roku 1975.

Odkrycie półprzewodników oraz procesu miniaturyzacji elementów zakończyły problem realizacji elektronicznej syntezy dźwięków na większą skalę. Utrudnienia te wynikały wcześniej z rozmiarów oscylatorów RLC (dotychczasowego jedynego sposobu syntezy przebiegów akustycznych przy wykorzystaniu techniki), jego rozmiarów, emisji ciepła, pola elektromagnetycznego i zużycia energii. Dzięki układom scalonym włącznie w półprzewodnikach od początku lat sześćdziesiątych na rynku pokazywały się coraz to mniejsze i bardziej sprawne modele, umożliwiające bogatsze niż dotychczas kształtowanie dźwięku. Po dziesięciu latach analogowa synteza dźwiękowa została zdominowana przez syntezę cyfrową. Wówczas również same instrumenty elektroniczne stały się dostępne i pożądane. Chcąc mówić o podziale instrumentów elektronicznych wspomnieć należy, że przez długi czas dzielono je na samplery i syntezatory. Dziś zmieniło się to ze względu na połączenie różnorodnych rodzajów syntezy. Od momentu wprowadzenia do działalności muzyki elektronicznej komputerów, instrumenty do niej wykorzystywane dzielą się na wirtualne - działające pod kontrolą sekwencerów.