Po sukcesie Guitar Hero

stworzenie podobnej gry, ale trafiającej w gusta miłośników muzyki elektronicznej, było tylko kwestią czasu. Zasady gry są bardzo podobne, oczywiście repertuar i style muzyczne, zdecydowanie odbiegają od gitarowych klimatów. Znajdziemy tutaj największe przeboje pop, dance, techno i innych stylów muzyki elektronicznej (więcej)

Muzyka Disco Polo

mimo wątpliwych walorów artystycznych była bardzo popularna w całym kraju. Po załamaniu się związanej z tym gatunkiem sceny muzycznej, powróciła ona w formie imprez organizowanych przez DJ. (więcej)

DJ Jazzy został uhonorowany

na Szkolnej Ścianie Sław w John Bartram High School w Filadelfii. Faktycznie jednak nie udało mu się ukończyć tej uczelni. (więcej)

Dj Qbert jest jednym

najbardziej cenionych Dee Jayów w Stanach Zjednoczonych. Ogromne doświadczenie i świetna technika, zaowocowały sukcesem. (więcej)

Tagi

  • Mikser
  • Mikser audio
  • Sprzet Dj
  • Dee Jay
  • Specyfikacja
  • Konsola
  • Muzyka
  • Muzyczny
  • Instrumnety muzyczne

Wybór odpowiedniego miksera

Artykuł ten poświęcić pragnę osobom, które przeszły już skomplikowany etap poszukiwania odpowiedniego miksera. Obecnie zaś stoją przed próbą wykorzystania go, uczynienia funkcjonalnym i spełniającym wszelkie wymagania i oczekiwania.

Pierwszym krokiem będzie ustawienie poszczególnych efektów zgodnie z preferencjami użytkownika. Początkowo skupić powinniśmy się na opcji "line/phono". Ten pierwszy wybieramy, gdy nasz mikser współpracować będzie z komputerem, laptopem, odtwarzaczem CD. Efekt "phono" zaś powiązany będzie jedynie z podłączeniem gramofonu.

Następnie skupić powinniśmy się na tzw. "faderach" odpowiadających za volume sprzętu. W tej grupie wyróżnić możemy linefader - służący do regulowania głośności sygnału wyjściowego oraz crossfader - subtelnego przejścia między kanałami miksera.

Kolejnym elementem miksera jest kontroler gain, zwany także w niektórych przypadkach "trimem". Znaleźć możemy go nad equalizerem kanału i wykorzystać możemy go do regulacji mocy sygnału wejściowego. Należy pamiętać, że odpowiednią jego wartością będzie połowa skali, która każdym rodzaju miksera wynosi od zera do dziesięciu. Ponadto w naszym mikserze znaleźć możemy funkcję regulacji tonów - high (odpowiadający za soprany), mid (tony średnie) oraz low (basy). W zależności od producenta i rodzaju mikserów, często znaleźć można w nich także następujące potencjometry - "reverse" odpowiedzialny za zmianę sposobu pracy fadera,

Kolejnym istotnym elementem jest potencjometr "master". Odgrywa kluczową rolę, ponieważ odpowiada za opuszczenie dźwięku, który wcześniej uregulowany został przez wyżej wspomniane funkcje. Kontrolkę ustawia się w podobny sposób do "trimu" - w połowie skali od jeden do dziesięciu. Bardzo często "masterowi" towarzyszy "balance" umożliwiający nam uregulowanie sygnału wejściowego na prawą, lewą lub obydwie strony.

Na tym etapie gotowi jesteśmy już na podłączenie do miksera słuchawek. Gdy i to będzie gotowe, należy wcisnąć przycisk "cue" odpowiadający za odtworzenie dźwięku. Aby zmienić głośność sygnału odtwarzanego w słuchawkach, użyć możemy potencjometru "cue level" znajdującego się tuż obok wejścia słuchawkowego (ustawienie go na przycisku "curve" spowoduje otrzymanie płynnej regulacji dźwięku, "cut" zaś - jego cięcie"). Kontrolka "booth" umożliwi nam zmianę głośności odsłuchu. Ponadto znaleźć możemy także w mikserze wiele kontrolek z przedrostkiem "mic" - "mic gain", "mic high" itp. Odpowiadają one za natężenie głośności. Po dwóch stronach crossfadera natknąć możemy się na potencjometr "kill" odpowiedzialny za bezpośrednie wyłączenie tonów poszczególnych kanałów (prawego i lewego) tuż po jego naciśnięciu.Po zapoznaniu się z wymienionymi przeze mnie kontrolkami, gotowi jesteśmy w pełni świadomie pracować z naszym nowo zakupionym mikserem. Jednorazowe użycie nie zapewni nam jednak doskonałego efektu. Podobnie jak w przypadku innych urządzeń - to poprzez doświadczenie i częste użytkowanie w odpowiedni sposób zapoznamy się z pracą sprzętu.