Mimo iż dancehall

swoje korzenie posiada głównie muzyce reggae, wyraźnie słychać wpływy innych gatunków muzycznych, takich jak hip hop, R&B, jazz, rock and roll. (więcej)

Po sukcesie Guitar Hero

stworzenie podobnej gry, ale trafiającej w gusta miłośników muzyki elektronicznej, było tylko kwestią czasu. Zasady gry są bardzo podobne, oczywiście repertuar i style muzyczne, zdecydowanie odbiegają od gitarowych klimatów. Znajdziemy tutaj największe przeboje pop, dance, techno i innych stylów muzyki elektronicznej (więcej)

DJ Jazzy został uhonorowany

na Szkolnej Ścianie Sław w John Bartram High School w Filadelfii. Faktycznie jednak nie udało mu się ukończyć tej uczelni. (więcej)

Muzyka Disco Polo

mimo wątpliwych walorów artystycznych była bardzo popularna w całym kraju. Po załamaniu się związanej z tym gatunkiem sceny muzycznej, powróciła ona w formie imprez organizowanych przez DJ. (więcej)

Tagi

  • Muzyka elektroniczna
  • Muzyczny
  • DJ
  • Dee Jay
  • Festiwal
  • Festiwalowy
  • Techno
  • Trance
  • Fest
  • Ditroit

Detroit Electronic Music Festival

Detroit, jako miejsce ściśle związane z muzyką techno, co roku gromadzi fanów muzyki technicznej podczas Detroit Electronic Music Festival. Zarówno więc miejsce jak i data - ostatni tydzień maja, kojarzony z Memorial Day - zostały dobrane precyzyjnie, tworząc wspaniałą otoczkę spektakularnego wydarzenia.

Pomysł na zorganizowanie festiwalu zrodził się z inicjatywy Carol Marvin i firmy Pop Culture Media. Organizatorom zależało na przedstawieniu Detroit jako miasta kojarzonego z muzyką elektroniczną zarówno dla publiczności lokalnej, jak i zagranicznej. Dzięki współpracy z dyrektorem artystycznym Carlem Craigem na scenie podczas pierwszej edycji wydarzenia pojawili się artyści zarówno znani, jak i dopiero odkryci w branży muzycznej. Darmowy wstęp oraz moc wrażeń okazały się doskonałą reklamą. Festiwal odbył się w Hart Plaza. Zyskał renomę i uznanie lokalnych przedsiębiorców. Pierwsza odsłona DEMF zapoczątkowała wielkie zainteresowanie muzyką techno. Dzięki temu kolejna edycja okazała się ogromnym sukcesem - w Detroit ponownie pojawili się miłośnicy muzyki. W roku 2001, w wyniku konfliktu Carol Marvin z Carlem Craigiem, dyrektor został zwolniony z powodu nie wywiązania się z kontraktu. Pomimo wielu sprzeciwów w branży muzycznej, jego miejsce zastąpił Derrick May - popularny artysta techno. Niestety, choć muzyk miał duże doświadczenie w prowadzeniu koncertów, to nie wykazał się wystarczającą znajomością technik organizacji festiwalu. Wydarzenie zmieniło nazwę na Movement. Kolejne edycje nie odniosły sukcesu, a w roku 2004 odnotowano straty finansowe, które skłoniły Maya w roku 2005 do zwolnienia stanowiska. Na jego miejsce wstąpił Kevin Sunderson, który zmienił nazwę festiwalu na Fuse-In Detroit. Wprowadził on ceny biletów, sprzedając tym samym czterdzieści tysięcy wejściówek w cenie dziesięciu dolarów oraz trzy tysiące trzydniowych karnetów w cenie dwudziestu pięciu. Nie osiągnęło to jednak zamierzonego celu i koszty organizacji nie zostały zwrócone. Również Kevin zrezygnował z przedsięwzięcia. W roku 2006 organizacją zajęła się wytwórnia Paxhau, która nazwę imprezy zmieniła na Movement, Detroit's Electronic Music Festival. Tym razem, przy współpracy m.in. z trzema poprzednimi organizatorami, cel został osiągnięty, a doskonale dobrany repertuar zgromadził w Detroit fanów z całego świata.